Returul produselor sau dreptul de renuntare unilaterala a contractului din partea consumatorului este legiferat de Ordonanta Guvernului 34/2014, din care am extras textul dintre ghilimele:
Art. 7.(1) "Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv." Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga de la data primirii produselor de catre consumator
Art. 8. "In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator".
Art. 9."Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
- contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
- contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
- contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator
Cumparatorul care isi exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului are urmatoarele obligatii:
Produsele vor fi expediate cu componentele sau accesoriile primite la cumparare, in perfecta stare de functionare.
Toate obiectele trebuie sa aiba aspectul identic cu cel avut la primirea lor si dupa caz, sa aiba sigiliile intacte sau sa nu prezinte urme care sa ateste operatiuni interzise de fabricant sau furnizor asupra produselor.
Valoarea obligatiilor banesti ale furnizorilor fata de clienti nu poate depasi valoarea sumelor incasate.
Clientul nu poate pretinde nici un fel de daune morale sau materiale peste aceste sume.
Clientul care solicita returnarea produselor este responsabil de trimiterea produsului catre magazin, magazinul nu trimite curierul pentru a ridica produsele returnate. In cazul in care, in urma plasarii unei comenzi clientul refuza ridicarea coletului de la curier, magazinul isi rezerva dreptul de a livra eventualele alte comenzi catre acelasi client doar in urma achitarii anticipate ale contravalorii comenzilor. In cazul in care produsul livrat prezinta un defect de fabricatie, consumatorul are obligatia de a notifica magazinul in forma scrisa, prin email la retur@danielanaja.ro sau la telefonul afisat pe site, in termen de maxim 24 de ore.
Indiferent daca clientul alege sau nu sa notifice magazinul danielanaja.ro prin email sau telefon, pentru ca o solicitare de retur sa poata fi considerata valida, clientul are obligatia de a completa formularul de retur din pagina dedicata.